En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av S - 2 oktober 2008 14:48

Söta Crepes suzette, 3,5 vecka gammal.





 

Av S - 2 oktober 2008 11:02

Så var alla petflickorna tingade, kvar till salu finns bara lille Chocolat Parfait! Han vill gärna komma till en mysigt hem med en annan marsvinshane som sällskap. Det gick väldans fort med tingningen av småtjejerna, först är alla till salu och sen vips! så har alla blivit tingade under samma dag. Glace och Zabaione flyttar till samma hem och Crème flyttar till ett eget hem där hon får en teddyhona som sällskap. "Tyvärr" så hann Crème bli tingad redan innan jag fick ett speciellt mail igår där en tidigare marsvinsköpare, som har haft väldig otur med sina marsvinstjejer på sistone, gärna ville köpa henne. Och jag hade SÅ gärna sålt henne dit! Jag vet att grisarna där lever ett riktigt lyxliv med tillgång till golvtid stora delar av dagen om de vill, och jag vet att de blir så väl omhändertagna och en naturlig del av familjen där med mycket uppmärksamhet. Men men, nu är hon ju redan bortlovad och handpenningen är betald så det är inte mycket att göra. :-/


Har börjat trimma lite smått på Nonne. Han har verkligen grov och fet päls! Badade honom för ett par veckor sedan eftersom han var riktigt grisig runt talgkörteln, men tydligen lyckades jag inte få bort allt fett för han såg fortfarande flottig ut efter badet. Så ja, det blir till att bada riktigt, riktigt ordentligt inför utställningen sen, kanske med utspädd Yes till och med. En bra erfarenhet att ha badat honom en gång iaf så att jag vet hur hans päls funkar.


Det blir en hel del att trimma inför nästa utställning, inte så roligt med själva trimningen, men det ska bli väldans kul att visa lite fler djur för en gångs skull. :) Nonne är kanonfin tycker jag, även om han kanske är lite väl stor och tung. Det är tvåhandsfattning som gäller där kan jag säga...


Idag blir det budgivning på en lägenhet igen men vi har inte mycket hopp om att få den tyvärr. Vi har bestämt oss för att inte hänga med så långt upp i budgivningen och då är det nog kört.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards