En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av S - 17 oktober 2008 14:26

Det gick inte att rädda Lucky. När vi kom fram till veterinären var hon i princip medvetslös och det fanns inget att göra. Hon fick en spruta och somnade in lugnt och stilla i min famn. Inte ett enda knyst eller pip gav hon ifrån sig. Veterinären kunde inte säga vad vätskan i buken berodde på, det fanns flera tänkbara orsaker. Nu slipper iaf Lucky lida mer och hon har fått återförenas med sin trogna gamla polare Amabelle.


Sov sött Lucky, min älskade hittegris!


Av S - 17 oktober 2008 13:14

Lucky är jättedålig. :-( Har fått tid hos veterinär kl 14. Upptäckte när jag kom hem från skolan att hon satt och tryckte under huset och såg dimmig ut i blicken. Lyfte upp henne och då darrade hon i bakbenen och magen var helt spänd. Gav minifom på en gång men upptäckte sedan att det inte är gas i magen utan vätska! Det kluckar som om det vore flera deciliter vätska därinne! Stackars, stackars liten vad ont det måste göra. Och ingen bil har jag hemma heller utan jag måste cykla med henne. Ska bädda in henne ordentligt och cykla så försiktigt jag kan. :-( Får se vad veterinären säger men jag har inte mycket hopp. Förmodligen är det väl kroppen som börjar tackla av, hon är kanske äldre än jag trott ändå. Lilla gumman...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards