En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Veckans planer

Av S - 30 oktober 2007 11:10

Med hem från Luleå kom alltså även en liten hoyastickling, som jag naturligtvis inte kommer ihåg namnet på nu (sitter i skolan). Den hade iaf riktigt läckra blad! Stora, lite ovala, ganska ljust gröna och med mycket ådring.


Marsvinen hade klarat vår frånvaro riktigt bra. Jag som var så himla orolig för de dräktiga honorna, men det gick ju bra iaf och de väntade åtminstone med att föda tills matte var hemma igen. ;) Två av Undines bebisar har vandrat vidare under natten men de två som är kvar nu verkar iaf hyffsat pigga. Hoppas nu bara att de börjar dia också. Leonoras pojkar är riktiga sprallisar som poppar popcorn mest hela tiden. :) Två av dem är förresten fortfarande till salu om någon är intresserad.


På torsdag bär det av till Ulle i Grycksbo för att hämta hem min nya avelshane som hon har varit snäll och tagit med sig hem från Rävlanda. Ska bli kul att se hur Ulle bor och kika lite på hennes marsvinsstall. :) Och sent på fredag kväll ska jag möta upp Ida m.fl på Gävle tågstation och lämna över Yalima som ska få följa med upp till Polar och ställas ut, och förhoppningsvis ta sista certet innan championat. Jättetack Ida för det braiga förslaget och för att du tar med och ställer henne. :) På söndag morgon är det dags att möta upp igen för hämtning och sen är tanken att Yalima ska sättas med hane, om det blir den nya Cadillac-hanen eller om det blir någon annan har jag inte bestämt ännu.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards