En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av S - 20 juni 2011 18:41

Tack alla ni som har skrivit kommentarer på mitt förra inlägg! Ni är för snälla och kloka! Jag måste förstås tänka igenom det här noga innan jag gör något förhastat men jag kommer att försöka minska ner på antalet marsvin, inte sälja alla men hålla antalet till under 10 marsvin iaf.


Jag kommer att höra av mig igen till personen från styrelsen som var och förmedlade klagomålet. Han hade förstås ingen tacksam uppgift att komma och meddela oss det här men han var bra att prata med och framförde bara klagomålet, han själv bor inte ens i min trappuppgång och hade ingen åsikt om djuren. Han sa att det bara var att höra av sig om vi hade några funderingar - och det tänker jag göra! Jag ska fråga om jag kan få en mer konkret beskrivning av vad det skulle lukta för något, och om inte han själv kan svara på det så får han faktiskt hänvisa mig till den som har anmält. Annars kan jag ju omöjligt göra något åt saken. Om personen som anmält tycker att hö och spån är vad som luktar och att det luktar illa - ja då är det ju så, men då är det den personens problem isf tycker jag och inte mitt. Man måste ju få ha husdjur och det skulle lukta hö och spån även om jag bara hade en bur med marsvin. Jag vet åtminstone en granne som har/haft kanin och marsvin och det borde lukta lika mycket därifrån isf.


Jag funderar också på att bjuda in alla grannar som bor i mitt trapphus samt alla i styrelsen på "studiebesök" och fika i ett försök att få bort eventuella spekulationer. De flesta är nog för fega för att komma (vi har inte någon nära kontakt i vårt hus) men då har jag iaf erbjudit dem en titt och ingen kan komma i efterhand och tissla och tassla.


Igår kändes det verkligen jättetungt och jag var alldeles söndergråten men idag känns det lite hoppfullare. Jag förstår att de faktiskt inte har någon rätt att kräva att jag ska göra mig av med alla marsvinen så länge de inte utgör någon fara för andra människor eller strider mot någon lag.


Tack igen för att peppande och uppmuntrande ord!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards