En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Känslosamt

Av S - 24 oktober 2011 07:00

Lördagens utställning var himla trevlig! Alltid lika kul att träffa en massa bekanta marsvinsnördar. ;-) Men lite sorgligt var det också att lämna iväg Umami. :-( Lilla gubben... Med honom så känns det som om Luneas rasuppfödning verkligen gick i graven, men förhoppningsvis kan den återuppstå så småningom igen.


När jag kom hem efter utställningen och skulle ge marsvinen kvällsmat och plockade ur den gamla vitkålen som låg kvar i Umamis bur så brast det. :-( Det kändes så himla sorgligt att marsvinen var så få och att jag inte kommer att få uppleva den planering, väntan och lycka som nya kullar innebär. Marsvinen har funnits med mig de senaste elva åren, de fanns innan jag träffade Petri och de fanns till och med innan jag flyttade hemifrån. Vi har varit med om mycket tillsammans! Jag kommer förmodligen att vänja mig vid tanken och kommer ju att ha fullt upp med flytt och husrenovering men det var som om det verkligen gick upp för mig i lördags att Luneas marsvinsuppfödning är nedlagd. :-( I lördags på utställningen så velade jag fram och tillbaka om jag skulle låna en magpiehane av Gisela att para Vaniljhjärta med men valde till slut att avvakta ändå. I lördags kväll bestämde jag mig för att köra på det trots allt. Timingen är inte så bra just nu för att sätta ihop dem men om en månad ungefär så passar det bättre, då kommer bebisarna i slutet av januari. Så Gisela - du kan ju förbereda Isidor mentalt på en dejt om det går bra att jag lånar honom då? :-)

 
 
Karin F

Karin F

24 oktober 2011 16:37

Jag vet precis hur det känns!

http://www.myosotis.se

S

24 oktober 2011 16:46

Tack Karin, men för dig är det ju ännu värre som inte har ett enda marsvin kvar.

 
Ingen bild

Maria Larsson

25 oktober 2011 20:22

Du har ett så stort hjärta så du hade inte mått bra om Umami tvingats sitta ensammen, trots att det var hårt att låta honom flytta så gjorde du det rätta för honom. Det är ju inte många dagar kvar till flytten till ert hus, allt jobb med det kommer göra det lättare att komma över saknaden efter alla marsvin som flyttat. Så roligt att du planerar att para Vaniljhjärta evemtuellt i slutet av januari, då får vi hoppas att det är mindre ruschigt. Lycka till med allt ;-)

S

25 oktober 2011 22:13

Tack för de snälla orden Maria!

 
Gisela

Gisela

7 november 2011 08:07

Isidor är väldigt sugen. Vaniljhjärta är en tjej i hans smak säger han och undrar också om du råkat packa ner det där Pet-kompendiet som hans matte mumlade något om att han skulle lånbyas mot.

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards