En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av S - 13 oktober 2011 19:12

Vi har köpt ett hus! :-D

Av S - 13 oktober 2011 07:00

I natt somnade han in, gammelgubben Lucky Me. Lilla skrutten…   jag hittade honom nyss under huset och det såg ut som om han bara hlåg och sov. Stackars Umami satt i röret och verkade alldeles vettskrämd men så fort jag tog ut Lucky Me’s kropp och fyllde på med nytt hö och kornkross så vågade han sig fram men var fortfarande väldigt försiktig. Lucky Me blev drygt 6 år gammal och var faktiskt det äldsta marsvinet jag har haft. Det känns sorgligt att han är borta men samtidigt var jag förberedd på det så det kom inte som en chock. Nu får han lugn och ro efter ett långt marsvinsliv där han har gått i avel i princip hela tiden, sista gången han blev pappa var han nästan 6 år! Jag tror att han skulle vara ganksa nöjd med sitt liv om han såg tillbaka på det.


Nu är alltså Umami själv och jag har beslutat mig för att sälja honom, det sa jag egentligen redan när jag drog ner på marsvinen för en tid sedan – att Umami nog blir till salu när hans gamla pappa går bort. Med tanke på vad som är på gång i vårt liv vad gäller boendet (avslöjar mer när allt är klart, och det är det förhoppningsvis ikväll) och att det kommer att krävas en hel del arbetskraft och tid så vill jag hålla mig till honor framöver så att de kan bo i samma bur allihop. Så Umami kommer antingen att säljas till avel så att han kan göra lite nytta – han är ju jättefin rasmässigt sett, det enda ”felet” är hans lite ljusa färg, eller till så säljs han till kel under förutsättning att får en ny kompis förstås. Jag har anmält Umami, Vaniljhjärta och Leanna till Kallhäll och förhoppningsvis får Umami flytta till ett nytt hem i samband med den utställningen, jag vill försöka hitta ett nytt hem åt honom så snart som möjligt så att han slipper bo ensam.


  Nikean Lucky Me 050828 - 111013

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards