En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av S - 7 oktober 2011 17:00

Det är mycket på gång just nu. Lägenheten är såld och vi flyttar ut senast den 1 december. Ännu vet vi inte var vi kommer att flytta men det är saker på gång och kanske, om vi har tur och det blir som vi vill, löser det sig på ett väldigt bra sätt. Och om det inte gör det så får vi ta det då, men då blir det lite mer panik med att hitta ett boende kan jag säga... Förhoppningsvis vet vi mer innan helgen är slut.


Djuren får det de behöver men tyvärr inte så mycket mer just nu, det är så mycket annat som kräver tid och energi. Min målsättning är iaf att åka på utställningen i Kallhäll den 22 oktober. Jag känner att jag behöver en liten marsvinsnördboost. ;-) Jag funderar på att bara ställa i pet den här gången och i så fall blir det nog Umami, Vaniljhjärta och Leanna som får följa med.


Lucky me börjar nog sjunga på sista versen nu. Han har fått så konstig kroppsform på sistone, tunn över ryggen men med en jättemage. Det är precis som om han har en massa gas i magen för jag kan inte känna några knölar utan det är liksom "luftigt" bara. Igår morse tyckte jag att han såg så ruggig och uppsvälld ut att jag gav honom minifom, jag tänkte att det kunde hjälpa om han hade en massa gaser i magen som gjorde ont. Men jag vet inte om det hjälpte något, han hänger ju fortfarande med, äter och tigger mat men han ligger och vilar mycket - vilket kanske är helt normalt iofs med tanke på hans ålder (drygt 6 år). Kanske är det så att hans organ börjar lägga av pga åldern. Lilla skruttgubben...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards