En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Utställningsresultat och återvändare

Av S - 29 mars 2011 08:07

I lördags var det alltså utställning i Brändåsen, som ligger utanför Kumla. Det blev en 3 timmar lång road trip med E och E och jag tycker att tiden gick rätt fort ändå, kanske för att jag körde och vi pratade marsvin. ;-)


Utställningsresultaten för min del blev kanon! :-) Cert på alla tre rasdjuren som jag ställde och dessutom blev Umami BIR-jr, Teodor BIR-R och Pimpinella BIR-R. I pet gick det också strålande. Både Chokladbiskvi och Umami fick silverkort och Umami blev dessutom BIS pet 5! Domare J var mycket imponerad av honom, både som pet och som rasdjur. :-) För Leanna och Vaniljhjärta gick det väl mindre bra, det var sån mördande konkurrens så det blev inga silverkort där. Sen ställde jag ju även en uppfödargrupp, det var Umami och Pimpinella som fick ställa upp - och det gjorde de bra! Bästa uppfödargrupp av sju blev de! :-) Pimpinella blev även 2:a bästa morotsätare (!) och Vaniljhjärta 2:a bästa marsvinsrejsare. :-) De har oanade talanger mina grisar. ;-)


Med hem från Brändåsen följde Sahrami som planerat. Han ska ju förhoppningsvis bli pappa till Vaniljhjärtas bebisar. Än så länge bor han tyvärr ensam i en bur men till helgen tänkte jag sätta ihop dem, då har förhoppningsvis Vaniljhjärta kommit upp i rätt vikt. Söta, snälla Sahrami... Han gör inte mycket väsen av sig och dte märks att han är en gammal man som inte är så aktiv längre. Men jag hoppas att han ska bli ung på nytt när han får träffa en liten flicksnärta som Vaniljhjärta. ;-)


Här kommer två  nytagna bilder på Sahrami.

   


Och så två bilder från sist när Sahrami bodde hos mig (för 4,5 år sedan, då i Uppsala). En liten kyckling!


   

 
 
Denise

Denise

29 mars 2011 12:01

Åh fina farbrorn :D
Vad konstigt det känns att se honom på bild på ett helt annat ställe :)

http://novastardust.bloggagratis.se

S

29 mars 2011 12:04

Ja, han är så söt så. Igår satt han vid datorn med mig en lång stund och surfade. Och slickade mig på handen emellanåt. :-)

 
Denise

Denise

29 mars 2011 12:11

Det är han van vid, han brukar hjälpa mig att plugga :P
Han skuttar ju inte runt så mycket men något han gör här hemma är att han möblerar om genom att hoppa och buffa i husen så att dom flyger :P

http://novastardust.bloggagratis.se

S

29 mars 2011 16:12

Ja, det har jag märkt. Han har fått ett hörnhus som jag tycker ska stå i hörnet men det tycker inte Sahrami. Jag har ställt tillbaka det två gånger men han buffar snabbt ut det från hörnet så att han kan ligga bakom det. :-) Han vet hur han vill ha det!

 
Amanda

Amanda

29 mars 2011 16:01

Grattis till fina resultat! :-)

http://lenaamandaatensia.blogg.se

S

29 mars 2011 16:13

Tack! Umami är ju nästan en kopia av Rosmarin, det skulle vara kul att se dem bredvid varandra!

 
Amanda

Amanda

29 mars 2011 21:08

Jag får se till att komma upp åt landet på någon utställning, så att du får träffa Rosmarin! :-)

http://lenaamandaatensia.blogg.se

 
Miiali

Miiali

29 mars 2011 23:09

Åh, jag älskar marsvinsmunnar!

http://www.miialis.blogg.se

 
Emma och Äppel!

Emma och Äppel!

29 mars 2011 23:54

Vad kul att läsa att det gick så bra :-D Duktig du är!

http://emmsanns.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria Larsson

30 mars 2011 10:01

Wow!!! Vallmo med familj jublar över Vallmos biologiska familjs framgångar. Vilken prisnisse Vallmos brorsa Umani är och bäst av alla var ju Vallmos mamma Pimpinella, som bland annat är svensk champion. Ett stort grattis till hela gänget från Maria, Denise och djurfamiljen ;-)

 
Felicia & marsvinsflickorna

Felicia & marsvinsflickorna

31 mars 2011 19:55

Grattis till finfina resultat :-)

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards