En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av S - 29 januari 2010 08:47

Krokas har fått problem. :-( Upptäckte i tisdags att han pep när han kissade, kollade snoppen på honom och ser att han har små runda utslag där, det ser ut som varansamlingar, ca 2-3 mm i diameter. Längst ut på snoppen har han en större varansamling (om det nu är det det är). Fick känslan av att det var en könssjukdom (om nu marsvin kan få det men det borde de väl...) och satte in bactrim. Nu är det fredag men ingen förbättring har skett, han piper fortfarande och utslagen är kvar.


Ringde min veterinärklinik men de hade aldrig hört om något liknande och rekommenderade mig att ringa till Roslagstull. Nu har ju den duktigaste marsvinsveterinären, Marianne Tornvall, slutat på Roslagstull så jag ringde till hennes nya klinik - Mälarens smådjursklinik istället. Tyvärr jobbade hon inte idag men sköterskan jag pratade med hade inte hört talas om något liknande förut. Hon rekommenderade mig att gå in på www.veterinaren.nu och fråga där eftersom Marianne är den som svarar på frågor där, tydligen brukar hon vara rätt snabb på att svara så jag hoppas att hon läser min fråga och svarar så snart som möjligt.


Möjligheten för urinsten finns visserligen men varifrån kommer isf utslagen? Och att få urinsten när man bara är 8 månader gammal känns lite väl ungt. Dessutom har han mestadels ätit oxbow pellets och inte vanliga pellets. :-/ Nåja, han är iaf pigg och äter som han ska. Det är bara när han ska kissa som han piper och verkar ha ont. Lilla gubben...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards