En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av S - 19 januari 2010 08:33

Igår var jag till en naprapat. Tänkte att jag skulle prova det iom min migrän som verkar komma allt oftare. :-/ Det visade sig mycket riktigt att jag var fruktansvärt stel i nacke och ländrygg, hade massor av muskelknutor och sk triggerpunkter. Efter en hel del misshandel från naprapatens sida så var jag dock mjukare både i nacke och rygg och musklerna hade blivit längre. Fick order om att själv tänja musklerna i nacken och höften med jämna mellanrum för att det inte ska bli så igen. Om det hjälper mot migränen återstår väl att se men imorse vaknade jag med den gamla vanliga smärtan bakom ena ögat. *suck* Jag känner mig rätt mör i nacke och axlar så dte är väl inte omöjligt att det kommer en migränattack efter den våldsamma behandlingen men att det sedan blir bättre, vad vet jag... Nu har jag iaf provat det.


Naprapaten tyckte att jag skulle söka mig till en annan läkare än min husläkare eftersom han inte verkar kunna hjälpa mig med något annat än att skriva ut medicin och dte har hon väl kanske rätt i. Det vore ju väldigt skönt att få göra en ordentlig utredning av migränen för att kanske hitta vad som orsakar den och därmed lättare kunna förebygga att anfallen bryter ut. Som det är nu har jag migrän väldigt ofta, under två veckor har jag säkert 4-5 migränanfall och det är ju faktiskt mycket. I början hade jag ju bara ett anfall någon gång i månaden. Tack vare min medicin som funkar syveränt klarar jag mig ju ändå rätt bra men tänk vad skönt att slippa migränen helt! Eller åtminstone få det mycket mer sällan.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards