En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Ett smickrande mail

Av S - 3 juni 2010 09:40

När jag gick in på min skolmail imorse fanns där ett väldigt smickrande mail i inkorgen! En lärare som jag har haft i en kurs den här terminen ville göra mig uppmärksam på en doktorandtjänst på högskolan. Det är den här läraren + en till lärare (som jag också har haft att göra med) som  är kontaktpersoner för tjänsten och jag antar att de har en del att säga till om när det kommer till val av person i slutändan. Läraren skrev något i stil med "...med ditt kunnade och intresse tror jag att du skulle klara forskarstudier alldeles utmärkt..." OJ! Vilken press! ;-)


Jag har den senaste veckan sökt tre arbeten varav ett verkligen är drömjobbet. Att bli doktorand känns väldigt svårt och tufft - som att göra ett låååångt examensarbete! Men det kanske inte är så svårt som det låter..? Hur som helst så skulle det nog innebära en väldigt speciell livstil de närmsta åren i så fall. Jag får allt ta och klura på det här ett tag. Jag ska maila tillbaka också och fråga lite mer kring vad det innebär att vara doktorand osv. Man blir ju helt klart smickrad av att få ett sådant mail men samtidigt tror jag att man nog verkligen måste brinna för ämnet och ha ett genuint intresse för området om man ska kunna göra något bra av det.

 
 
Ingen bild

Papps

3 juni 2010 11:02

Din gamle far blir så stolt över dig, du är så otroligt duktig

 
Ingen bild

mamma

4 juni 2010 09:10

Åh min duktiga dotter!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards