En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av S - 2 juni 2010 12:42

Det var väldigt ljust på balkongen tyckte Chokladbiskvi.   




Av S - 2 juni 2010 12:39

Farbror Kokostopp... Sötare underläpp får man leta länge efter.   


 

Av S - 2 juni 2010 12:36

Idag har jag haft en liten fotosession på balkongen med några grisar. Vissa bilder blev bättre än andra men vem kan motstå denna lilla guldgris!?

       

Av S - 2 juni 2010 08:22

Nu har det lugnat sig lite i burarna iaf men Tosca och Leanna är fortfarande inte bästisar direkt, snarare undviker de varandra och hackar tänder när de kommer för nära varandra. Men de ryker inte ihop längre så det är ju ett framsteg. Om en vecka så kommer de säkert att vara kompisar tror jag.


Och Nellike har blivit parad av Lucky Me! Snabba puckar! Han brukar ju få till det på första försöket så vi får väl se om det blir så den här gången också.


Idag ska jag fortsätta med mitt exjobb - har inte mycket kvar nu! Tänkte försöka vara helt klar innan helgen så att jag slipper sitta på kvällarna nästa vecka när jag börjar sommarjobba. Men skickar in det gör jag inte förrän den 10:e eller 11:e så det finns tid att läsa igenom ordentligt och finputsa det sista.


Petri är på utbildning hela dagen och ska sen på avslutningsmiddag för utbildningen så jag ska hämta honom senare ikväll. Får väl se vad jag hittar på resten av dagen. Hade kunnat tänka mig att åka iväg och springa lite men jag är förkyld och då bör man nog inte springa... Skulle behöva åka iväg och handla pellets och spån men det vet jag inte heller om jag orkar. Att släpa spånbalar från bilen ner i förrådet är motion det med kan jag lova. :-p

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards