En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av S - 4 juni 2010 12:42

Jag tror inte att jag har nämnt att det faktiskt verkar som om Gizelle är dräktig med Nonne? Hon har inte brunstat igen och när jag kände igenom magen på henne häromdagen så tyckte jag mig känna foster på båda sidorna! Det är ju mycket märkligt med tanke på att det inte blev några bebisar mellan Nonne och Tosca trots att han parade henne vid fyra brunster. Till slut bytte jag ju hane och satte Tosca med Lucky Me istället och då blev hon dräktig direkt! Och nu har Nonne alltså lyckats göra Gizelle dräktig på första försöket. Det var alltså kombinationen Tosca-Nonne som inte funkade. Himla intressant att det kan vara så!


Idag har jag städat en del burar och grisarna har fått springa på golvet. :-) Mycket uppskattat som vanligt! Meya är dock väldigt hemmakär och hoppar gärna in i buren igen efter ett tag. Det är en bedrift måste jag säga för Meya är en liten hona och hon bor ju i bokhylleburen så det är iaf 24 cm som hon ska över. Hon brukar gå fram och tillbaka, fram och tillbaka, ställa sig på bakbenen och spana ett bra tag innan hon vågar sig på ett hopp men då går det oftast bra. Hon brukar hoppa upp där ett hus står i buren så hon landar på hustaket. Ingen annan av bokhylleburens invånare försöker sig ens på att hoppa tillbaka in i buren, bara Meya. Hon är påhittig hon! Står på bakbenen och hoppar in i buren. :-)


Snart ska jag ner i tvättstugan och hämta upp tvätten och sedan bär det av till Granngården för lite inhandling av spån och foder. Jag blev förresten klar med exjobbet igår! Känns verkligen skönt att ha en vecka på sig att bara gå igenom det och finputsa innan det ska skickas in.


Trevlig helg allihop! Hoppas att vi får fint väder allihop!   

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards