En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Det närmar sig slutet

Av S - 28 maj 2010 11:34

Igår kväll fick jag rapport från R om Sockerkringla och Äppelmazarin. Hon skrev att de mumsar gräs för fullt och piper så fort hon prasslar med en påse eller öppnar kylskåpet... Så det låter ju som om de lever och är vid god vigör än så länge iaf. ;-) Sockerkringla är ju snart hemma hos sin matte men Äppelmazarin har en längre resa framför sig, hoppas att han kommer att klara sig bra hemma hos S sen också.


Mitt exjobb börjar närma sig sluttampen nu. Jag har inte så mycket kvar att skriva i rapporten men det som är kvar är jobbiga saker. Jag ska analysera mina resultat och i princip vända ut-och-in på varenda liten siffra. Varken lätt eller särskilt roligt, men det måste ju göras. Den 18:e ska jag redovisa arbetet på skolan och någon vecka senare även på företaget (där jag f.ö kommer att sommarjobba så jag finns ju plats då redan). Arbetet ska vara opponenterna och examinatorn tillhanda drygt en vecka innan redovisningen vilket alltså innebär att jag har knappt 2 veckor på mig att slutföra rapporten. Det känns som genomförbart iaf. Och tänk - sen är jag klar i skolan! Inte bara för den här terminen utan för gott! Hjälp vad konstigt det känns... Sen ska jag vara vuxen och skaffa mig ett riktigt jobb och dessutom göra något meningsfullt på det jobbet. Hur ska det gå!? :-p


 
 
Ingen bild

mamma

28 maj 2010 18:22

Det kommer ju att gå jättebra!!! Du lyckas ju med allt du företar dig. Mammas lilla gumma är stor nu. Puss&kram hjärtat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards