En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Skruttis

Av S - 23 januari 2010 22:24

Idag har vi gått en runda på stan och sedan varit och lunchat med den nyblivna pappan M. M & M fick nämligen en liten pojke i fredags efter en riktig mardrömsförlossning. :-/ De har varit riktiga kämpar båda två. Nu hoppas jag att mamma M snart repar sig så att hela lilla familjen får komma hem och ta det lugnt och njuta av varandra på riktigt.


Gizelles bebisar verkar må bra, de blir ompysslade av både mamma Gizelle och tant Madeira som emellanåt irrar sig in under samma hus som bebisarna, oftast blir hon dock bortkörd av Gizelle då. Madeira är för övrigt riktigt, riktigt skruttig (jag vet att jag har sagt det förut...), hon är väldigt stel och går helst inte alls, dessutom tror jag att hon har blivit inkontinent på gamla dar för hon är ofta blöt på ena "skinkan" (hon ligger gärna lite på sidan som en räka när hon vilar) och så är hon rinnig i ögonen (vilket Gizelle brukar hålla ordning på, hon står ofta och tvättar Madeira runt ögonen). Hon sjunger helt enkelt på sista versen. :-/ Men hon har god aptit och slänger sig alltid på maten när den serveras och just det gör det så himla svårt att ta beslutet... :-( Fina, söta skruttan. Den absolut snällaste honan jag någonsin haft, född och uppvuxen i England men kom till mig för snart fyra år sedan, hon var så lugn och tam redan från början och med åren har hon blivit en genomgo, supertam och mysig tant. Igår fyllde hon fem år men jag glömde förstås bort det så hon ska få lite bladpersilja nu istället. Jag antar att jag snart måste ta beslutet men så länge hon äter bra och verkar rätt nöjd ändå med sitt lugna liv tillsammans med Leanna, Gizelle och småbebisarna så får hon hänga kvar. Jag kan helt enkelt inte ta bort henne ännu, måste nog bearbeta tanken ett tag först. Hittills har jag bara skjutit undan den men jag måste inse att det går åt det hållet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards