En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Döpta!

Av S - 2 december 2009 14:40

Oj, det var verkligen inte lätt att hitta på namn till N-flickorna! Gav upp dessert-namnen nästan på en gång eftersom det knappt finns några desserter eller bakverk som börjar på N, varken svenska eller engelska. :-/ Kom då på ett annat, kanske lite långsökt tema, och där gick det faktiskt att hitta tre N-namn som jag är nöjd med. :-)


Eftersom pappa Krokas namn betyder saffran (på grekiska?) så fick flickorna kryddnamn som alla börjar på N och som dessutom har anknytning till julen. Lilla buffhonan heter Nellike (nejlika på danska), self saffronhonan heter Naranja (apelsin på spanska) och crestade saffronhona heter Nagara (ingefära på sanskrit).


Lite långsökt men ändå klurigt och jag gillar att ha någon tanke bakom de namn jag väljer. :-)


 
 
Hanna

Hanna

2 december 2009 18:57

Jättehärliga namn! :)

http://raggsocka.bloggagratis.se

 
Eve

Eve

3 december 2009 16:20

Söta namn :) Och alltid roligt när det finns en tanke bakom, kul att få in namn som betyder något på olika språk.

http://resurrectionofyvanna.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

4 december 2009 21:51

Trevliga namn på de fina flickorna :-) Passar ju bra med språktema som pappa & syskonen ^^

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards