En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

En egen matkällare

Av S - 23 april 2009 10:12

Idag ska jag på spånjakt. Ringde till Granngården och hör och häpna - de hade spån inne. :-) Så nu ska här bunkras upp, iaf så långt pengarna räcker. Det kommer ju mer imorgon så det blir kanske till att ta en tur dit imorgon eller på lördag också. Lika bra att fylla på när det finns! Vi har både ett stort vindsförråd och en mindre matkällare (med potatislår! är inte det häftigt!?) och matkällaren har fått bli mitt hö- och spånförråd. Kan även bunkra med vitkål och morötter om jag skulle hitta det billigt någonstans. Perfekt! :-)


 
 
Sill-Britt

Sill-Britt

23 april 2009 10:32

Skönt att få lite input om Gävle, tack!
Vi bor i Eskilstuna och det är..ganska hög kriminalitet. Man går inte ut ensam när det är mörkt för vi har extremt mycket personrån och butiksrån. Kris i skolan osv. Jag är inte rasist, men här i stan har vi väldigt hög invandring, dessutom väldigt hög arbetslöshet. Det får ju sina konsekvenser- många är desperata efter pengar, folk och barn mår dåligt.

http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

 
Sill-Britt

Sill-Britt

23 april 2009 11:08

Eller så ser man dem som "bloggmaterial", haha.
Sambon ska eventuellt upp dit själv och känna på stan. Provjobba en vecka och kolla in stället.

http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

 
Denise

Denise

23 april 2009 15:31

Ja, det är så sorgligt, finaste Humlan :( Men det finns marsvin som har blivit helt bra efter dunderkuren (och även dom som inte blivit det). Humlan har iaf förutsättningarna för det! :)

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Ulle

Ulle

25 april 2009 22:02

Skulle du behöva spån så finns det MASSOR just nu i Falun! Var förbi på Lantmanna idag och dom hade jordens jättehög med balar...

http://ulles

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards