En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Veterinärbesöket

Av S - 1 april 2009 14:35

Sådär ja... Hemkommen från veterinären. Åssians böld är tömd (på 2 ml segt, tjockt var!) och nu har han fått Baytril utskrivet, har lite dålig erfarenhet av det och veterinären höll med mig men eftersom han har gått på Bactrim tidigare och det inte riktigt fick bort bölden helt ska vi prova med Baytril och jag får hålla stenkoll på honom så att han äter som han ska och inte blir lös i magen.


Jag tog även med Madeira för att kolla hennes ögon. Hon har varit rinnig i ögonen en tid och sitter ofta och kisar. Hon hade som små vita fält mitt på ögonen med det färgades inte vid infärgningen så det är iaf inga färska sår. Hon fick Cloromycetindroppar utskrivet så jag ska prova om det kan hjälpa.


Så var man lite fattigare igen då... :-p Men vad gör man inte för sina djur? Blev ändå glatt överraskad vid kassan när jag skulle betala, hade väntat mig en saftigare räkning  men hela kalaset gick på 670:-, inte så farligt! Då var det ändå tömning av böld på Åssian + undersökning och infärgning av Madeiras ögon (+ två recept också då). Tydligen är återbesöken billigare för det kostade 320:- istället för 480:- som jag har fått betala tidigare när jag har varit dit första gången med någon. 


Känns faktiskt himla bra att gå till den här kliniken, personalen är trevlig och hjälpsamma och lyssnar faktiskt på mig som djurägare/uppfödare. Dessutom får man oftast en tid väldigt snabbt och det är positivt! Jag ringde imorse och hade kunnat få komma redan kl halv elva om jag hade kunnat. Så en eloge till Gefle Hund & kattpraktik (som alltså kan andra djurslag också! ;-) ).



 
 
Felicia

Felicia

1 april 2009 21:12

Skönt att allt gick bra!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards