En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Rapport

Av S - 1 april 2009 12:58

En liten rapport om alla ungar och nyblivna mödrar...


Yalima mår bättre! Skönt! Hon äter en hel del självmant nu men jag tvingar i henne critical care fortfarande med jämna mellanrum. Hennes ungar mår däremot inte alls bra och kommer nog inte att klara sig. :-(


Calaisas ena bebis har vandrat vidare. :-( Hennes andra bebis lever och verkar vara en liten smygsnuttare för han vägrar ta tutten när jag har Calaisa och honom uppe i knät - därför har jag trott att han inte vill dia - men imorse satt han och diade och nu när de går i stora buren igen har jag sett honom dia några gånger. Han har heller inte tappat så mycket i vikt som Yalimas bebisar så han måste ju få i sig någon näring! Calaisa tvättar honom också så han är ren och fin i pälsen. Madeira är en utomordentlig barnvakt som gärna värmer den lille pojken när inte mamma är i närheten.


Elodies bebisar (varav en alltså är Calaisas egentligen) växer och frodas och mår bra. Elodie är en mönstermorsa. :-)


Nu ska jag strax bege mig till veterinären med Åssian, hans böld har vuxit till sig igen så den måste nog tömmas igen. :-/


 
 
Felicia

Felicia

1 april 2009 21:14

Åh... Vad ska man säga... Jag är så ledsen för din skull, men glad över bättringarna. Vi fortsätter hålla tummar och tassar här hemma.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards