En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 22 juli 2008

Av S - 22 juli 2008 18:08

Vi ska köpa en ny digitalkamera, den nuvarande (Olympus FE-230) är inte särskilt bra och närbilderna blir urusla... Något som jag verkligen blir irriterad på när jag ska fota spralliga marsvinsbebisar.


De vi nog kommer att välja mellan är Canon PowerShot G9 eller en Panasonic Lumix som jag inte minns modellen på just nu. 


Åh vad det ska bli roligt att kunna ta riktigt skarpa närbilder på marsvinstrynen och annat fint. :) Saknar min gamla Sony så mycket, det var verkligen kanonbra kamera just för det ändamålet och jag sörjer den fortfarande. Tycker att vi borde köpa en ny Sony men Petri är inte riktigt inne på samma linje. ;p


Någon med tips på en riktigt bra och prisvärd kamera i prisklassen 2000-4000 kr? Hög zoom och en närgräns på max 3 cm är kraven. 

Av S - 22 juli 2008 18:03

Så var man ensam hemma igen. Petri är i Stockholm och hälsa på ett par kompisar, han har ju semester denna vecka också medan jag själv får jobba och slita i det vackra väder som faktiskt har infunnit sig nu. Kunde det inte ha varit så här varmt och soligt förra veckan!?


Katterna ligger helt utslagna i värmen men grisarna verkar inte bry sig nämnvärt. Fotade Folke och Frideborg idag, men de ser ju för lustiga ut just nu. Alldeles tuffsiga i pälsen och Frideborg har nött bort päls i nacken när hon diar så hon ser ut som en riktig liten rugguggla. ;) Sjövild och sprallig är hon också så det var inte lätt att fota! Folke däremot är lugnet själv, sitter i godan ro och poserar snällt. Intressant hur olika temperament de kan ha redan som småttingar. Båda bebisarna kommer att bli till salu!




Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards