En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 21 juli 2008

Av S - 21 juli 2008 20:54

Oj vad roligt med så många kommentarer och att ni har saknat mig. :) Har surfat runt på alla bloggar jag brukar besöka dagligen och det tar sin lilla tid att läsa allt ni har skrivit den senaste veckan. :)


Semestern i Finland var just s e m e s t e r. Inte något kanonväder men vi hade det bra ändå, skönt med ledighet tillsammans och att umgås med Petris snälla familj. Dock blev det väl inte så mycket sömn som jag hade önskat, det är svårt att sova med en 3-åring och en 4-åring som vaknar kl 06.30 i samma stuga... ;) Men de är så söta och goa så det står man ut med. Bröllopsfesten gick av stapeln på onsdagen och var jättetrevlig med god mat, roliga lekar och trevligt sällskap. :)


Men det är förstås skönt att komma hem till alla djuren igen. Oj vad Quillas bebisar hade vuxit och magarna på de dräktiga honorna har minsann blivit större på bara drygt en vecka. :) Både Bedelia och Pannacotta har nu bebisar i sina magar, Bedelia är ungefär 5 veckor dräktig och Pannacotta ligger två veckor efter.


Börjar bli galet utställningssugen nu. Grämer mig fortfarande över det missade SM:et men det är ju inget att göra åt nu. Hade så hemskt gärna velat vara med på festen och middagen och umgås med alla rara vänner. :)


Nästa utställning blir Mitts inofficiella KM, har några grisar som jag tänker anmäla. På så sätt kan man ju stödja föreningen ekonomiskt också - så alla Mittare, kom igen och anmäl många djur så Ulle och Jenny får svettas lite! :)


Nästa riktiga utställning blir i Valbo i september men dit är det lååångt känns det som. Ska ställa Calaisa i både ras och pet tror jag och kanske lilla Elodie om det blir något av henne, är inte helt nöjd med färgen som är ganska ljus men mycket kan hända ännu. Sen får jag se om det blir någon mera, kanske Yalima om hon har kommit i form tills dess.

Av S - 21 juli 2008 10:19

Ett litet livstecken. :) Nu är vi hemma igen efter en vecka i Finland. Alla djuren mår bra men som väntat klarade sig bara två av Quillas bebisar. Den crestade saffronhonan (som är en riktig vilding vill jag lova!) och den stora biffiga self buffhanen. Min tanke när kullen föddes var att döpa dem till gammeladagsa svenska namn men jag kunde bara komma på ett enda flicknamn på F, pojknamn fanns det däremot gott om. Men nu blev det ju bara en hona kvar i slutändan så nu kan jag iorniskt nog använda det temat ändå. Så bebbarna heter numer Folke (efter min morfar som gick bort 99 år gammal i vintras) och Frideborg. :)


Mer rapport kommer nog ikväll.



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards