En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Digitalkamera

Av S - 22 juli 2008 18:08

Vi ska köpa en ny digitalkamera, den nuvarande (Olympus FE-230) är inte särskilt bra och närbilderna blir urusla... Något som jag verkligen blir irriterad på när jag ska fota spralliga marsvinsbebisar.


De vi nog kommer att välja mellan är Canon PowerShot G9 eller en Panasonic Lumix som jag inte minns modellen på just nu. 


Åh vad det ska bli roligt att kunna ta riktigt skarpa närbilder på marsvinstrynen och annat fint. :) Saknar min gamla Sony så mycket, det var verkligen kanonbra kamera just för det ändamålet och jag sörjer den fortfarande. Tycker att vi borde köpa en ny Sony men Petri är inte riktigt inne på samma linje. ;p


Någon med tips på en riktigt bra och prisvärd kamera i prisklassen 2000-4000 kr? Hög zoom och en närgräns på max 3 cm är kraven. 

 
 
Ida

Ida

23 juli 2008 10:21

Absolut Canon G9 framför Panasonic säger jag! Men kan ni hitta den för under 4000?

http://idefix.blogagratis.se

 
Ingen bild

Sophie

23 juli 2008 14:57

Lägsta priset vi har hittat på den är 4043:- utan frakt. Ska höra vilken modell av panasonicen som Petri har kollat på, den ska tydligen ha fått väldigt bra kritik. Vad är anledningen till att du absolut säger Canon före Panasonic? Det är en hel djungel det här med kameror för mig så jag tar gärna emot tips. :)

 
Annie

Annie

23 juli 2008 21:39

Jag har en Olympus SP-500UZ som jag köpte för 4000 ca för ett par år sedan. Jag är supernöjd och jag har alltid gillat Olympus. Jag köpte den just pga att kunna fota närbild. 10ggr optisk zoom. Tomas har lärt mej att ju högre optisk zoom man har, desto bättre närbilder... och då har tydligen inte antal megapixlar så stor betydelse.

Hittade efterträdaren efter efterträdaren till min, men nu har den 18*optisk zoom.
http://www.pixmania.com/se/se/600489/art/olympus/sp-560-ultrazoom.html?form=60#tech-specs

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

28 juli 2008 09:18

G9an är bäst! Den har jag. Canons optik är typ bäst på digitalkameror. Sensorn är stor också, det är bra.

http://beatniks.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards