En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Helgbestyr och Persiljaväska

Av S - 13 oktober 2008 15:19

I helgen har det inte blivit något pluggande av överhuvudtaget... :-/ Men mycket annat, roligare, istället! :-) I lördags var vi till pappa och hjälpa honom att kratta löv, det gick himla snabbt och smidigt när vi var tre som hjälptes åt. Och träningsvärk fick jag på köpet, upptäckte att jag har muskler som jag aldrig har reflekterat över förut. ;-) God ugnspannkaka som jag inte har ätit sen jag flyttade hemifrån fick vi också! Tack tack pappsen. :-)


På kvällen blev det film, Cleaner, den var sådär. Igår var vi på Gävle höstmarknad men det var inte mycket att se. Köpte iaf en burk hemmagjord äppelmos, en nybakad munk, rischoklad och en chokladboll. Tittade på ett par vantar men köpte dem aldrig. Vänstra vantens tumme satt lite konstigt och färgerna var inte riktigt vad jag ville ha tyvärr. På kvällen blev det grillning (årets sista?) hos kompisarna i Storvik.


Idag har jag varit på föreläsning på förmiddagen och snart kommer Crèmes nya matte och hämtar henne. Crème är nybadad och luktar gott och har nyklippta klor, redo för sitt nya hem. :-)


Och så har jag köpt en väska! Som jag inte har fått hem ännu. En helt unik Persiljaväska som bara är sååå fin! Kika här så ser ni min väska - visst är den fin! Älskar färgerna och tygerna. :-) Har länge suktat i Persiljas verkstad och nu slog jag till. Var spekulant på en liknande väska för några dagar sedan men någon annan hann före, söta Persilja fixade då en ny väska i ungefär samma stuk - och den blev ännu finare tycker jag. :-) Kul med en väska som ingen annan har också.


Nu ska jag plocka undan litegrann här hemma.



 
 
Ida

Ida

13 oktober 2008 15:43

Iiih, knasigt! Jag fick den här i förra veckan: http://persilja.blogspot.com/2008/10/sminkvska-med-rosa-bollfrans.html

http://idefix.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

13 oktober 2008 15:54

Nämen! Haha! :D Där ser man!

http://luneas.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

13 oktober 2008 17:12

Va mysigt med marknad. :)
Var länge sen jag var på en.

http://www.wilmapalmen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards