En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Nostalgisk

Av S - 10 oktober 2008 15:21

Kollar på gamla marsvinsbilder på datorn och blir alldeles nostalgisk. Greta, Elsie, Bella, Märta, Nea, Engla... Mina första grisar som lade grunden till mitt marsvinsintresse. Minns så väl hur Greta och Elsie, och senare även Märta, spatserade runt i vardagsrummet hemma hos pappa (jag bodde fortfarande hemma då) och tiggde knäckebröd och russin. :-) Jag har svårt att tänka mig att jag kommer att glömma bort dem, även om alla grisar som jag haft genom åren har lämnat avtryck så är det något speciellt med de allra första. 


 

Vackra satin buffhonan Nea som lade grunden till min rasavel.


Charmtrollet och snällaste abyn någonsin - Märta.


Sockersöta bomullstussen Engla.


Kloka, mysiga Greta - tillsammans med sin syster Elsie mitt första marsvin.

 
 
Malin

Malin

10 oktober 2008 16:06

Nejmen har du kvar något som jag gjort? Va glad jag blir då. :)
Men jag minns inte exakt hur den ser ut, vore kul att se nån gång. :)

Jag minns också dina första marsvin. :)
Så söta så! :D

http://wilmapalmen.blogg.se

 
Malin

Malin

10 oktober 2008 16:06

Oj glömde svara på din fråga.
Vi flyttar den 25, men får nycklarna på fredag den 17 så då ska vi börja fixa och hoppas vi är klara med det mesta tills vi flyttar in. :)
Ska bli skönt när allt är klart, men det är en pärs att flytta..

http://wilmapalmen.blogg.se

 
Ewa

Ewa

10 oktober 2008 16:26

Gullegrisar allihop!
Det ser ut som att Märta ler. :-)

http://fundringar

 
Ullis

Ullis

10 oktober 2008 16:59

Åhh Greta...Nu minns jag helt plötsligt min goa stora Ronja...Minns du att de var lite lika?

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sophie

10 oktober 2008 18:06

Ullis: Javisst minns jag tjocka Ronja! ;-)

 
Denise

Denise

10 oktober 2008 20:50

Jag älskar Gretas färger!! Vad kallas färgerna?

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sophie

10 oktober 2008 20:58

Denise: Greta var american crested chocolate/cream/white med vitt endast på den lilla fläcken på nosen och så i cresten då förstås. Man skulle nog kunna kalla henne för en väldigt dåligt tecknad chocolate harlekin också. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards