En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Busig bebis

Av S - 9 juli 2008 20:25

Har suttit och tittat på lilla Emi - 48 grams honan från Yalimas kull som inte längre är så liten. Hon har upptäckt att man kan sitta ovanpå hustaket och spana. Jag har lagt dit en handduk så att det ska bli lite mjukare och mysigare och det uppskattar Emi kan jag säga! I flera minuter satt hon på taket och det bara sprätte i den lilla kroppen, hon popcornhoppade på plats så att säga. Ibland så mycket att hon landade på sidan men upp igen och så sprätte det till i kroppen på henne igen. Så härligt att se! :)


Tre av Emis systrar - Edonia, Elysia och Estelle, har fått sitt livs första bad idag och det gick väldigt enkelt och smidigt. De var så duktiga så och försökte bara åla sig ur mitt grepp litegrann. ;) Imorgon efter jobbet åker jag och lämnar tjejerna hos Anki så de måste ju vara rena och fräscha då förstås. :)

 
 
Ewa

Ewa

10 juli 2008 21:18

Jag älskar popcorn-skutten! T.o.m Tösen gör så ibland fast hon är gamla damen vid det här laget.

http://fundringar

 
Wizy

Wizy

12 juli 2008 23:44

Haha, vill du veta något roligt? Emi betyder Wizy på japanska! ;) (EMI = WIZY)

sött :)

//Wizy

http://www.wizy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards