En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 24 juli 2006

Pyssliga jag

Av S - 24 juli 2006 21:03

Idag har jag verkligen gjort nytta på hemmafronten. :) Var och köpte spån och tog en sväng till Ikea också och inhandlade diverse jätteviktiga saker. ;) Bl.a lite kraffs till badrummet och såna där förvaringshyllor i tyg som man hänger upp i garderoben och kan ha skor mm i. Jättefiffigt! Använde två av hyllorna till att stuva in alla prisrosetter jag har... Så nu är dte ordning och reda i den garderoben, tidigare låg rosetterna lite huller om buller och man fick vara på sin vakt när man öppnade garderobsdörren.Några burar har också blivit städade idag. Amabelle, som inte blivit badad på säkert 2 år, fick sig en välbehövlig schamponering. Aningen jobbigt bara att hålla henne påhanden/armen - hon är FET. Stackars gris. :/ Ska börja ha henne och Luck ute på golvet varje kväll nu så att hon får röra lite på fläsket. Dra ner ännu mer på maten är inget alternativ, då blir det inte många smulor kvar...Karizma är så gott som återställd nu! Tjoho! (vågar man skriva så..? Jag är ganska skrockfull. :p) och nu ska jag strax dela ut kvällsmaten som idag består av gräs och lite färsk vitkål.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards