En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 juli 2006

Av S - 17 juli 2006 22:30

Ojojoj... Vilken helg det har varit - jättekul men svettigt och jobbigt med lång resa. Tågresan till Göteborg på fredagen var rena drömmen jämfört med hemresan på ett skruttigt tåg utan AC där rutorna var nedvevade så att det dånade i hela vagnen. Hade fruktansvärd huvudvärk när jag kom hem. :/Jättekul att träffa alla trevliga uppfödare och utställare, själv fick jag väl inga toppresultat men Ruuben är iaf champion nu och Opuz tog sitt första cert. :) Leonora har ett cert kvar till championat så vi hoppas på Edebo! sedan ska hon få träffa kille. :)Karin och jag sov hos hennes svåger natten till lördagen (eller tja, sov och sov... vi hade en kattunge med oss som skulle levereras och den jamade hjärtskärande med jämna mellanrum hela natten...) och körde sedan ner till Skåne på lördag morgon. Lördag natt bodde vi på ett jättetrevligt ställe utanför Helsingborg, det var "bo på lantgård" och vi välkomnades med en skål nyplockade körsbär. Sängarna var underbart sköna och jag sov som en stock hela natten. På lördag kvällen hann vi också med ett dopp i havet - jättekallt först men sedan var det jätteskönt och uppfriskande. :)Fanta, som skulle ha flyttat hem till uppfödaren igen, fick istället ett nytt hem hos Lenas kompis. Där har hon en liten teddyflicka som sällskap och blir mycket kelad med, hon kommer även att ställas ut i petclass - jätteroligt!Och med mig hem igen fick jag underbart vackra Guldpet Myosotis Tindra, en satincrestad hona i goag/go/wh. Hon är dotter till Dorian som i sin tur är kullbror till min underbara numer bortgågne Dolph. Tindra ska ingå i mitt lilla petprojekt och förhoppninsgvis ge söta satincrestar i roliga färgkombinationer. :) Tusen tack för henne Ingrid!Snälla pappa matade grisarna på hemmaplan på lördagen och när jag kom hem på söndag kväll var alla vid gott mod, om än lite hungriga. ;)Nu ska jag uppdatera hemsidan med nya utställningsresultat och lite annats mått och gott och sedan stupa i säng...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards