En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 18 juli 2006

Av S - 18 juli 2006 20:34

Idag har jag flyttat om lite bland grisarna. Qiana fick flytta in till Humlan, Madeira och hennes två bebisar. Jag var beredd på en hel del bråk men konstigt nog gick det jättebra! Madeira är nog rusig av mammahormoner för hon gick rakt fram till Qiana och började putsa henne på öronen. *sött* Humlan gick också fram och nosade men brydde sig sen inte mer. Qiana däremot är lite småtaskig mot Madeiras bebisar, jagar iväg dem om de kommer för nära, men det är nog övergående. Hon är bara inte van vid såna där pluttiga bebisar (1 vecka gamla imorgon).Git fick flytta ihop med Opuz och hans vita fru Teaspoon som bara är här på parning och snart ska åka hem igen. Det gick faktiskt också ritkigt bra. Opuz är trots sin ringa ålder jätteduktig på att gå emellan när tjejerna blir lite för kaxiga mot varandra. Det ska bli spännande att se om kombinationen Opuz+Git slår ut som jag hoppas. :) Git är ju satinbärare (dotter till min fina Dolph) så jag hoppas på satinbebisar.Fotade Edilona idag också. hon är 7v dräktig och har alltså rätt långt kvar på dräktigheten. Men hon är redan jättestor. :/ Hon är själv föd di en kull om 7 ungar och jag misstänker att det nu kan bli frågan om något sånt igen. Se bilden nedan och tänk på att hon har 3 veckor kvar!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards