En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 14 juli 2006

Av S - 14 juli 2006 08:32

Nu bär det snart av till Göteborg där jag ska övernatta tillsammans med uppfödarkollegan Karin innan det bär vidare till Teckomatorp imorgon bitti. Jag är lite smånervös för hur grisarna ska klara resan, av tidigare erfarenhet vet jag att visa inte bryr sig alls utan äter som vanligt medan andra blir väldigt stressade och vägrar äta i transportburen. :/ Den här gången är det en som jag säkert vet blir stressad och inte vill äta i transporten men tar jag däremot upp henne i knät så går det bra minsann. Konstiga djur. ;) Sen är det även två grisar som ställs ut för första gången och de har jag ingen aning om hur de kommer att reagera, men båda två är ganska tuffa av sig så jag tror nog att de ska gå bra. För säkerhets skull tar jag med mig en matningsspruta så att jag kan pyttsa i dem vatten under resan. Nu kommer inte bloggen att uppdateras förrän på måndag igen men då hoppas jag att jag har mycket att skriva om. :)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards