En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Vårt hus

Av S - 17 oktober 2011 18:15

Nu är det klart att Umami flyttar till Ixias uppfödning, det känns jättebra att han får gå i avel och föra mina linjer vidare. :-) Så kanske jag kan få köpa tillbaka någon avkomma så småningom om jag drar igång uppfödningen igen.


Vårt husköp då... Ja, den 15 november går flyttlasset till det hus som jag skrev om redan i augusti. Säljaren accepterade till slut vårt bud och nu är huset vårt. :-) Känns overkligt och lite läskigt men väldigt roligt! Igår var vi till biblioteket och lånade böcker om husrenovering... Vi kommer garanterat inte att vara sysslolösa ett bra tag framöver i alla fall. ;-)




 
 
Ingen bild

Maria Larsson

18 oktober 2011 05:48

Vi är så glada för er skull att ni till slut fick ert drömhus. Vad skönt att Umami slipper vara ensam, han kommer garanterat göra stor succé hos Ixisas marsvinsdamer. Han är ju dessutom en prisvinnare så ni kommer nog träffas på utställningarna framöver. Lillebrorsan Vallmo och övriga familjen önskar honom och er allesammans lycka till.

S

18 oktober 2011 08:20

Tack Maria! Jag hoppas att vi kommer att trivas, det är en del jobb på huset innan det är som vi vill ha det men det tycker vi bara är kul. Pussa på alla "mina" uppfödingar där hemma. :-)

 
Emma

Emma

18 oktober 2011 15:48

Vad roligt att allt är bestämt nu! Vad är det för hus ni köpt? :-)
Äppel hälsar!

http://emmsanns.bloggplatsen.se

S

19 oktober 2011 09:02

Ja det känns jättekul! Det är ett äldre hus byggt 1929 men renoverat på 90-talet. Det är en del att göra så vi kommer att ha fullt upp under ett bra tag framöver. Och marsvinen får möjlighet att vara ute på sommaren. :-)

 
Karin F

Karin F

20 oktober 2011 16:35

Grattis! Där kommer ni säkert att trivas toppenbra även om ni kommer att förbanna allt jobb som gamla hus medför.

http://www.myosotis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards