En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Vila i frid Calaisa

Av S - 13 juni 2011 21:45

Det är alltid lika jobbigt att ta beslutet men efteråt brukar det kännas skönt, man vet ju att det var nödvändigt och att grisen slipper lida mer. Men trots det går det inte att komma ifrån att det är lika hemskt varje gång. :-(


Nu är finaste Calaisa på väg över regnbågsbron till alla andra älskade och saknade grisar. Och om bara några dagar föds hennes barnbarn, liv och död går hand i hand. Sov i ro sötnosen.


    SCh Luneas Calaisa 080227 - 110613 

 
 
Ewa

Ewa

14 juni 2011 11:26

Usch, vad tråkigt! Å jag gillade det namnet - Calaisa - det var stuns i det.

Hoppas att allt går som det ska med de kommande bebisarna! Håller tummarna.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

S

14 juni 2011 12:31

Tack för hållna tummar Ewa!

Calaisa var ju faktiskt barnbarn till Nåna kom jag på nu.

 
Amanda

Amanda

14 juni 2011 14:57

Sv: Åh vad spännande med bebisar! Kan det tänkas bli bara en den här gången också?

Vad tråkigt med fina Calaisa, sov sött.

http://www.lenaamandaatensia.blogg.se

S

14 juni 2011 15:48

Ja jag tror att det bara blir en (eller möjligtvis två bebisar) den här gången också.

 
Ingen bild

Maria Larsson

14 juni 2011 20:16

Vi beklagar sorgen, det var jättesorgligt att hon blev så allvarligt sjuk att det inte fanns någon räddning. Hon har det bättre nu uppe i himlen utan sina plågor, nu får hon fullt upp med att vara skyddsängel till den lilla eller de små som ska komma. Hon kommer säkert le från något fluffigt moln när hon får se sitt/sina barnbarn födas. Lycka till med Nellikes och de andra två honornas förlossningar.

S

14 juni 2011 21:06

Tack Maria. Ja det är inte så vidare muntert efter Calaisas bortgång men samtidigt känns det bra att hon slipper lida. Jag tror att hon hade ont på slutet för tappade liksom den där livsgnistan i ögonen. :-(

 
Denise

Denise

14 juni 2011 22:16

Vad tråkigt Sophie! Jag beklagar Calaisas bortgång men vet att hon har det bra där hon är nu. Hälsa till alla saknade där uppe Calaisa :) Kram!

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards