En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Nu är det dags...

Av S - 13 juni 2011 16:15

Ikväll är det dags att släppa taget om en av mina skruttisar. :-( Calaisa har verkligen rasat i vikt den senaste veckan och är inte pigg alls. För några dagar sen upptäckte jag dessutom att hon blöder från de nedre regionerna. Jag är rätt säker på att det inte handlar om uvi eller urinsten utan att det kommer från hennes äggstockscystor på något sätt. Hon ser verkligen hemsk ut nu och imorse ville hon knappt ha frukostgräset ens så nu är det dags, hon ser så trött ut på ögonen och gnistan finns inte längre där. Jag som beställde munkpeppar förra veckan i hopp om att hon skulle kunna bli bättre men nu fick jag aldrig chansen att prova det ens. :-(

 
 
Ingen bild

Maria Larsson

14 juni 2011 22:57

Det är jobbigt när de kära gamla små vännerna blir sjuka och det inte finns någon lindring att ge dem. Munkpeppar kanska kan hjälpa Yalima istället, vi får hålla tummarna att hon blir bättre av munkpeppar. Calaisa var säkert tacksam över att hon fick en överdos av sömnmedel så hon slapp ha ont. Snart får ni glädjas åt Calaisas barnbarn, så på sätt och vis så lever hon vidare ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards