En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Bebismagar och trött gris

Av S - 12 juni 2011 21:15

Nu börjar det snart bli dags för Nellike att föda. Idag har hon gått 64 dygn så snart börjar nedräkningen! Jag tror att hon bara får en bebis den här gången också, konstigt... Hur kan hon bara få en bebis åt gången hela tiden?


Nellike, dygn 64


Vaniljhjärta ligger 10 dagar efter men hon kommer att få betydligt fler ungar tror jag. Hennes mage är redan riktigt spänd och det sparkar massor därinne. Jag tippar på fyra ungar. Hon bor förresten med Leanna och Musse nu när Isidor åkte hem igen och det gick faktiskt jättebra att sätta ihop dem! Leanna är ju normalt en riktig bitch, det gick ju inte alls bra att sätta ihop henne med stora bokhylleflocken när jag provade förut men sin dotter Vaniljhjärta verkade hon nästan komma ihåg(!?). Skönt iaf att det funkade så bra så att Vaniljhjärta fick sällskap på en gång.


Vaniljhjärta, dygn 54

 

Det har varit riktigt varmt de senaste dagarna och även om temperaturen har hållit sig på en acceptabel nivå inne hos marsvinen så märks det att de blir slöare än normalt. Titta bara på sötisen Pimpinella - helt utslagen!

  

 
 
Louise

Louise

13 juni 2011 19:08

Åh, vilka gullegrisar! :) Roligt att det blir bebbar snart!

http://creation.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nicole

13 juni 2011 22:14

Gud va söta:)! Ska du ev. sälja någon från vaniljhjärtas kull? om allt går bra och så då vill säga :)
Om du ska det så skulle jag vara väldigt intresserad av en hona :D, du kan ju maila mig isf: Nicole.holmqvist@hotmail.com

S

13 juni 2011 22:30

Jodå, någon/några kommer nog mest troligt att bli till salu, lite beroende på vad det blir för något. Skicka ett mail med en liten presentation av dig själv så hör jag av mig när kullen har anlänt: sophie@luneas.se.

 
Ingen bild

Maria Larsson

14 juni 2011 20:04

Vilken vacker triss med dräktiga marsvinsdamer :-) Håller tummarna att det ska gå bra för alla tre när det är dags för förlossning. Vallmos mamma Pimpinellas pos såg bara för kul ut. Det är kämpigt med värmen och om man dessutom är dräktig är det minsann inte lätt. Marsvinspussar från Vallmo och gänget :-)

 
Denise

Denise

14 juni 2011 22:18

Åh vad roligt med så många tjockisar :) Är så nyfiken på Vaniljhjärtas kull! :D

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards