En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Snart klar

Av S - 29 oktober 2010 12:11

Nu har jag badat fyra av tre av fem grisar men jag ska bara bada en till. Pimpinella får däremot stå över bad eftersom jag inte vill förstöra hennes pälskvalitet med ett bad. Hon badade ju för bara två veckor sedan innan Valbo-utställningen och jag tyckte att hon blev så fluffig efter det. Nu har hon äntligen återfettat sig lagom mycket och pälsen är spänstig och elastisk så för första gången struntar jag i att bada ett marsvin inför utställning! Vi får se om min taktik blir lyckad eller inte...


Har även städat några burar och tagit emot två honor från Anki som ska med - den ena ska ställas och den andra lämnas iväg på parning. Så ett grisbad kvar samt fixa iordning transporterna, sen är jag redo inför morgondagen. :-)


Imorgon bitti åker jag förbi G i Uppsala och plockar upp henne + grisar, det blir trevligt med lite sällskap. :-) Just G har jag aldrig samåkt med tidigare så det ska bli kul! Och så får jag en snabbtitt i mina gamla kvarter i Eriksberg i Uppsala.


Vi ses imorgon alla utställare!


Pssst! Jitterbugg finns med för beskådning och flytt till nytt hem imorgon. Varning för sötchock! ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards