En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Bortfall

Av S - 27 oktober 2010 13:49

Nej, alla tänkta grisar följer inte med till Kallhäll på lördag. Leanna får stanna hemma. Hon har av någon anledning börjat fälla jättemycket päls vilket har gjort henne glespälsad mitt på ryggen och det gynnar ju henne knappast varken i ras eller pet som hon var anmäld till. Jag vet inte om det är någon hormongrej efter kullen men mycket päls tappar hon iaf.


Chokladbiskvi, Quinta och Pimpinella följer i alla fall med samt Rosmarin som ska flytta till A i samband med utställningen (och även ställas av henne i pet) och lilla Jitterbugg som är till salu. Jag har precis rengjort öronen på Rosmarin och jag måste säga att det tar emot att skicka iväg Rosmarin på lördag. Hon har kommit att bli en riktig favorit och är så makalöst söt och personlig. Hon står jämt med tassarna på burkanten när det är matdags och det det har hon gjort sen hon var 5-6 veckor vilket bland mina grisar är ovanligt tidigt! Nästan alla mina vuxna grisar gör så men väldigt sällan så unga djur. Hon är pigg och framåt och redan tam. Dessutom har hon en kropp som heter duga - som en stadig och kompakt bakad potatis. :-) Framtida petclasskonkurrenter får se upp tror jag! Även om det känns sorgligt att sälja henne så vet jag ju att hon får det jättebra hos A och jag kommer säkert att få se henne i framtiden i samband med utställningar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards