En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Tiden flyger

Av S - 20 juni 2010 17:02

Nu sitter jag och bloggar på min nya bärbara dator! :-)  Fick den idag av pappa i "examenspresent". Den är inte sprillans ny utan hans gamla men knappt använd och bara något år gammal. Så nu kan jag och Petri sitta och surfa på varsitt håll och vara osociala med varandra. ;-p


Av mamma fick jag ett jättefint halsband och en vacker orkidée i hög vas. Gulliga moster Vivi och Janne hade skickat med mamma en blomma från dem också - TACK allihop! Ja, jag hade alltså bjudit in till lite "examensfika" idag för att fira att jag nu är klar med min utbildning till ekonomiingenjör. I fredags redovisade jag mitt exjobb och det gick jättebra, jag fick ingenting att komplettera utan är nu helt och hållet klar! Det känns ganska overkligt att jag inte kommer att sätta mig i skolbänken i höst igen... Men till högskolan återvänder jag kanske ändå i höst, vi får se... ;-)


Annars har det varit fullt upp senaste veckorna med exjobb, sommarjobb och alla SM-förberedelser. Man vill förstås att det ska bli ett kanonbra arrangemang och då lägge iaf jag ribban rätt högt vilket förstås kräver en del arbete. Nu ör det knappt 2 veckor kvar tills det smäller och fortfarande är det en hel del som ska fixas innan dess.


På marsvinsfronten är allt sig likt. Toscas mage växer så det knakar, igår vägde hon 1427 gram. Gizelle är också dräktig men har nog inte så många bebisar, kanske bara två. Tosca däremot tror jag får fyra. Jag måste ta mig tid till att trimma de marsvin som ska ställas ut på SM ockås, jag har bara suttit en enda gång hittills och det är förstås lååååångt ifrån färdigt. :-/




 
 
jenny

jenny

20 juni 2010 19:41

ser framemot SM :)

http://jjennnyys.blogg.se

 
Ewa

Ewa

21 juni 2010 13:43

GRATTIS till din examen! Humlan & Co hälsar. :-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Karin F

Karin F

21 juni 2010 19:57

Gratulerar!!

http://www.myosotis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards