En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Lördag = bra dag!

Av S - 30 januari 2010 19:22

Fyyyyy vad mätt jag är nu. :-p Magen står i fyra hörn! Om man vill äta mycket gott och vara säker på att bli mätt så kan jag rekommendera Church Street Saloon i Gävle. :-)


På promenaden hem från stan smet vi in på Konsum och inhandlade en 200 grams schweizernötchokladkaka. Är det lördag så är det! :-) I veckorna är vi supernyttiga och äter inga onyttigheter och framförallt inget godis eller annat sött. Dessutom promenerar vi flera kvällar i veckan + simmar minst 2 gånger. Och det har faktiskt gett resultat! På tre veckor har jag nu gått ner 2 kg ungefär, inte jättemycket kan tyckas men jag tror på att gå ner sakta. Nu har jag bara 2 kg till att bli av med så är jag nöjd sen. :-)


Men ikväll blir det inga nyttigheter, klart man måste ha godis framför Robinson! :-)

 
 
Sanna

Sanna

30 januari 2010 19:53

Vi har ätit där några gånger och det är en upplevelse varje gång. :P

http://zookaos.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

30 januari 2010 20:31

Va bra att du lyckats med ditt mål! Jag ska köra samma grej typ. Låta bli godis, äta nyttigare och sen gå promenader och sen börja springa snart om snön vill försvinna nån gång...
Fast jag vill ju gå ner 15 kilo, lite mer än dina fjuttiga. ;)

http://www.wilmapalmen.blogg.se

 
Sophie

Sophie

30 januari 2010 21:18

Sanna: Ja det är ju en speciell restaurang. Första gången jag åt där var jag helt förundrad när jag klev in. ;-)

Malin: Men vad synd att vi inte bor närmare varandra! Vi hade ju kunnat köra powerwalks tillsammans. :-/

http://www.luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards