En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Hemvändare

Av S - 21 januari 2010 13:04

Häromdagen fick jag ett mail från pappan i familjen som köpte Smoothie och Semifreddo strax före jul. Nu har tydligen dottern (som fick marsvinen) tröttnat och tycker att det är mer jobbigt än roligt så det blir troligen så att jag tar tillbaka killarna och försöker omplacera dem. Det är ju två otroligt mysiga och söta killar så det borde inte bli några problem att hitta ett nytt hem åt dem men det är klart att det är knepigare ju äldre de blir, nu är de knappt 3 månader gamla.


Om någon vill ha två sötnosar till kel och petutställning så är det alltså bara att höra av er!


    


 
 
Ewa

Ewa

21 januari 2010 15:11

Fy, f-n vad ynkligt! >:-( Puss o snus till grabbarna!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Eleni

Eleni

21 januari 2010 19:32

vad tråkigt, typiskt att vuxna baserar djurinförskaffandet enbart på småbarns intresse - utan att ha något eget.

http://www.tidus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sia

22 januari 2010 17:46

Ytterligare bevis på att små barn inte ska ha "egna" husdjur, där dom e de enda som har intresse (som typ varar i 2 sekunder).

Farsan hade iallafall vett att lämna tillbaka grisarna till dig. Vem vet vad folk gör med oönskade husdjur, spolar ner dom i toan, dumpar dom i skogen, etc.

Grrr...

Stackars smågrisar.

 
Åsa

Åsa

22 januari 2010 19:44

Bra att de hör av sig och de får bli omplacerade, men jag håller med de andra om att man inte ska skaffa djur till barnen om man inte har intresse själv av att sköta om dem.

Hoppas de snart får ett nytt varaktigt hem.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards