En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Kistamässan --> husdjursmässa --> marsvinsutställning

Av S - 3 januari 2010 22:13

På tisdag är det dags för utställning igen. Jag har bara två djur att ställa och egentligen kändes det kanske lite onödigt att åka men det känns jättekonstigt att missa den årliga husdjursmässan så det fick bli så här ändå. :-) Krokas och Leanna är det som ska följa med, de går i samma klass men det var de enda jag hade att ställa just nu så det fick bli så. De har ju olika kvaliteter så det blir intressant att se hur domarna prioriterar. Pga vår Luleåresa har dock den normala trimningen blivit till en paniktrimning istället. :-p Har duttit en lång stund idag och måste hinna med det sista imorgon. Det är förstås inte alls bra att trimma allt på så kort tid, men men, vad gör man... Båda två är ju trimmade sedan Badelunda-utställningen den 15 december så det borde inte vara så mycket att ta. Trodde jag! Leanna är som tur är väldigt lättrimmad och har kort päls i sig men Krokas har grott igen helt! Han har massor av långa hår igen, fattar inte hur det har hunnit växa ut så fort!


Imorgon är jag ledig så jag hinner trimma och bada och fixa allt annat inför utställningen. Har ju tre (ev fyra) grisar till salu fortfarande men eftersom man inte får sälja djur på mässan så får de nog stanna hemma på tisdag. Om någon är intresserad av Crepes, Melba eller lilla Nagara så hojta till så tar jag med dem! :-)


Idag flyttade Milton till sina bröder, pga sjukdom och vår Luleåresa så blev det inte av förrän nu. Jag har inte fått någon rapport än om hur det går med grabbarna men förhoppningsvis har det gått bra att sätta ihop dem.

 
 
Felicia & grisarna

Felicia & grisarna

4 januari 2010 20:58

Vad kul, hoppas det går bra för dem!
Haha, han måste råkat få lite växtnäring i pälsen ^^

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Diana

Diana

4 januari 2010 21:16

jag har skrivit ett mejl till dig angående Nagara ;)

http://zingorina.bloggagratis.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards