En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Drömmen om en gård

Av S - 10 oktober 2008 09:41

Igår kom Petri hem med två höbalar från sin jobbarkompis. Tyvärr vet vi inte hur länge till vi kan köpa därifrån, de ska troligen inte ha kvar sina hästar och då kommer det inte att finnas hö där längre. :-/ Letar därför efter en ny höleverantör men det är knepigt... De flesta bönder vill inte bara sälja någon bal då och då utan gärna stora partier, och ett stort parti har jag ingen möjlighet att förvara nu. Jag kan ta hem max tre balar åt gången. Näe, man skulle bo på landet på en gård med ett stort spån- och höförråd, en ljus och fin marsvinsbod med golvflock, möjlighet för katterna att gå ut och så ett hemtrevligt litet hus för oss människor också. Men, men... Vad är väl en (hö)bal på slottet..?

 
 
Karin F

Karin F

10 oktober 2008 10:10

Och snöröjning och skrapa bilrutor, pumpen till brunnen som slutar funka och avloppet som måste byggas om, skrapa och måla fönster, byta tegelpannor på taket, osv osv.... ;-)

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sophie

10 oktober 2008 10:37

Haha, det är bra Karin! Ta ner mig på jorden igen! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards