En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av S - 26 juli 2011 22:50

Jag filmade idag när Nellike, Meya, Vaniljhjärta, Xenophilia (Ewas Kajsa), Sockerkaka (Ewas Mimmi) och Marängsviss (M & Ds lilltjej) var ute på golvet. Det är ju för underbart att se hur lyckliga ungarna blir över att springa på golvet. Det poppas och hoppas för fullt!


Marsvinen har golvtid from Sophie Eberhorn on Vimeo.

Av S - 26 juli 2011 22:44

Vi har varit på semester i 1,5 vecka i Luleå och Finland. :-) Under tiden var merparten av grisarna (alla honor + Musse) hos pappa på "grönbete" och grabbarna var hos snälla M & D.


Hos pappa bodde dem i gallerhagen som jag beställt från England samt en egenhändigt ihopsnickrad bur som jag och Petri byggde ihop samma dag som vi lämnade grisarna. Det blev en hel del blod, slit och svett men bra blev det! :-) Grisarna vågade sig inte riktigt ut de första dagarna men därefter betade de på, när vi hämtade dem i lördags var det bara mossa kvar där utehagen stod. Resten var uppätet. :-)


Jag ska erkänna att jag var riktigt nervös när jag lämnade grisarna och åkte - de var ju inte vana att gå ut och ärkebitchen Leanna satte skräck i sian nya burkompisar redan efter en kvart i buren - det hördes kan jag säga. :-/ Men tydligen så lugnade hon ned sig rätt snart enligt pappa och när jag hämtade dem så hittade jag bara lite gamla små sårskorpor på några rumpor - inga färska sår så hon måste halugnat sig.


Ett supertack till min snälla, rara lilla pappa som ställde upp och marsvinsvaktade igen. Du är bäst! :-)


         

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards