En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Marsvinens grönbete

Av S - 26 juli 2011 22:44

Vi har varit på semester i 1,5 vecka i Luleå och Finland. :-) Under tiden var merparten av grisarna (alla honor + Musse) hos pappa på "grönbete" och grabbarna var hos snälla M & D.


Hos pappa bodde dem i gallerhagen som jag beställt från England samt en egenhändigt ihopsnickrad bur som jag och Petri byggde ihop samma dag som vi lämnade grisarna. Det blev en hel del blod, slit och svett men bra blev det! :-) Grisarna vågade sig inte riktigt ut de första dagarna men därefter betade de på, när vi hämtade dem i lördags var det bara mossa kvar där utehagen stod. Resten var uppätet. :-)


Jag ska erkänna att jag var riktigt nervös när jag lämnade grisarna och åkte - de var ju inte vana att gå ut och ärkebitchen Leanna satte skräck i sian nya burkompisar redan efter en kvart i buren - det hördes kan jag säga. :-/ Men tydligen så lugnade hon ned sig rätt snart enligt pappa och när jag hämtade dem så hittade jag bara lite gamla små sårskorpor på några rumpor - inga färska sår så hon måste halugnat sig.


Ett supertack till min snälla, rara lilla pappa som ställde upp och marsvinsvaktade igen. Du är bäst! :-)


         

 
 
Ingen bild

Maria Larsson

27 juli 2011 00:14

Vad fint de hade, vilken tur att Leanna lugnade ner sig så att merparten av deras semester blev ett trevligt äventyr. Imponerande att ni kunde snickra ihop huset så snabbt, riktigt proffsigt gjort. Ungarna som var de första att våga sig ut i hagen hade säkert inte haft något emot att följa med på sommarkollo-2012 !!! Nästa år kommer nog de vuxna vara modigare :-)

 
Amanda

Amanda

27 juli 2011 08:31

Vilken snygg utebur! :-)

http://www.lenaamandaatensia.blogg.se

 
Emma

Emma

27 juli 2011 20:18

Men gud! En sånn vill jag oxå ha!!! Skit fin ju, och rymlig ser den ut att vara! Nu gav du någ många en idé! I alla fall mig! =)

http://www.ixias.hemsida24.se

 
lisa

lisa

3 augusti 2011 08:49

Gud så mysigt och härligt dom alla här..
Ha en härlig dag..
Lisa

http://unikajag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards