En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Preliminärt svar

Av S - 24 juni 2009 14:10

De ringde nyss från veterinären och det första preliminära svaret visar inte på någon ringorm! Yey! :-D Fast kan man lita på det..? Om ytterligare två veckor kommer det definitiva svaret. Nonne har ju fortfarande sår och skorpor och kliar sig en del men kan det röra sig om sellnick istället då? Jag hoppas verkligen det - jag tar ju mycket hellre sellnick än ringorm... Någon som vet hur lång inkubationstiden för sellnick är?


Håll nu tummarna för att det inte växer ut någon ringorm de kommande två veckorna...

 
 
Felicia

Felicia

24 juni 2009 14:38

Här hålls tummar och tassar för att du och grisarna klarat dig från ringormen!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

25 juni 2009 00:21

Ingen av mina grisar kliade sig när de hade ringorm, så förhoppningsvis är det sellnic Nonne har. Hoppas på det!

/ingrid

http://ivrigs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards