En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av S - 11 juni 2009 20:37

Så var det min tur då. Att ta itu med långdragen behandling och nitisk sanering. Jag har förmodligen fått in ringorm. :-( Har varit och gjort skrapprov på Nonne idag, han är den enda som har några symptom och jag är rätt säker på att det är just ringorm. Veterinären som jag fick träffa verkade bara sådär haj på marsvin och ringorm. Men ett prov är iaf ivägskickat på odling, sen får vi väl se vad det visar. Jag kommer ju att ha väldigt svårt att tro på ett negativt provsvar. Det kan ju faktiskt visa negativt även fast det ÄR ringorm, jag hoppas att veterinären är medveten om det. Försökte fråga om det idag men fick inget riktigt svar på hur vi skulle gå tillväga om svaret skulle bli negativt. Under tiden jag väntar på provsvar ska jag behandla med virkon för att förhindra smittspridning så gott det går. Men när kan man börja med saneirngen? Först en bit in i behandlingen eller? Och hur ska jag göra med katterna? Ska de också virkondoppas..? Det lär ju bli en enkel manöver. :-/ 


Nej just nu känns allt bara helt hopplöst tungt och jobbigt. Jag vill bara gråta...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards