En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Pestsmittad

Av S - 16 juni 2009 09:26

Usch, jag tycker så synd om Nonne. Just nu behandlas han som pestsmittad, han får bara sitta där i sin bur och jag ger honom mat men lyfter inte upp honom någonting. De andra grisarna har också fått sparsamt med hantering de senaste dagarna - jag vill ju inte öka risken att sprida smittan om det nu är ringorm. Ingen annan verkar iaf visa några symptom på ringorm, inte Crepes småttingar heller. De växer f.ö och frodas. Är riktigt söta nu men det börjar bli trångt i buren. Banana Split som är störst av pojkarna har börjat kurra litegrann på sina systrar men de diar fortfarande så jag vill inte flytta ut dem ännu. Hade ju tänkt sätta de här småpojkarna med Nonne så att han fick sällskap men nu är det ju helt uteslutet förstås. Jag får nog sätta någon av dem med Kokos och Jonah och de andra två med Lucky Me. Lucky Me går just nu med Yalima och Gizelle men de är båda dräktiga så han behöver inte gå kvar där längre. Han får nog bli bonuspappa istället. :-)


Lille Maple Walnut Pie är förresten fortfarande till salu - och han är sötare än någonsin nu! Ska se om jag hinner fota honom i eftermiddag. Han har riktigt runt och sött huvud, fina öron och jätteläcker teckning. Och hans tassar är hur söta som helst när det ser ut som om han har trampat lite på ytan på svart målarfärg. :-)

 
 
Ingen bild

mamma

16 juni 2009 15:45

Jag kan inte fatta att han är osåld!!! Han var ju finast i hela kullen.

 
Sofie

Sofie

16 juni 2009 23:17

Jag håller med mamma, Maple Nut är nog ett av de sötaste marsvin jag sett.

http://www.rosamarsvin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards