En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

Operation: ringorm påbörjad

Av S - 13 juni 2009 17:16

Så har jag gjort första rycket i denna härligt långdragna sanering som jag har framför mig. :-p Har doppat alla grisar i virkon och sanerat burarna med detsamma. Men självklart är det inte så enkelt som det låter... Först virkona två transportburar, sedan doppa den marsvin som visar symptom, stoppa in marsvinet i en av transporterna, tömma buren på innehållet, skölja av buren i duschen, spraya virkon, gnugga med svamp, torka ur, fylla med spån, sätta tillbaka marsvinet. Och så vidare till nästa bur - virkondoppa alla burinvånare, stoppa dem i transporterna, städa buren, skölja och virkona buren, fylla nytt spån osv osv. Nu är 21 marsvin och 8 burar virkonade. Hepp!

 
 
Karin F

Karin F

13 juni 2009 17:40

Courage! Sera bièn.

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karro

13 juni 2009 18:29

Åh, vad jobbigt det låter! Vill absolut inte få ringorm på mina marsvin... måste man sanera rummet dom är i också?

 
Hanna

Hanna

13 juni 2009 18:38

Ringorm är för vidrigt :(
Jag vet inte om lycka till är rätt ord, men det är det bästa jag kommer på ;P

http://www.raggsocka.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

14 juni 2009 04:35

Du har då verkligen gjort ett strongt arbete idag!

Tack för titten och de fina orden. :-)

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sophie

14 juni 2009 11:28

Kan man verkligen doppa ett djur i virkon??? Det står ju på förpackningarna att man inte ska ha hudkontakt med det?

 
Sophie

Sophie

14 juni 2009 18:36

Sophie: Jodå, det går utmärkt att bada marsvin i virkon. Det är inte alls särskilt starkt när det är utblandat med vatten faktiskt utan snarare rätt milt och dessutom miljövänligt och biologiskt nedbrytbart. Så det är alltså helt okej att bada marsvin i virkon.

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards