En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Mitt sommarloooov...

Av S - 2 juni 2009 15:59

...så underbart mitt soooommarlov ska bli. *nananana* Nu ska jag iofs jobba heeela långa sommaren med start redan imorgon men ändå, inga projekt eller tentor att plugga till på tre månader. :-)


Idag avklarades alltså sista tentan på terminen och direkt efteråt åkte jag en sväng till Ikea och handlade lite smått och gott. 


Har även döpt Crepes marsvinsbebisar nu. :-) Eftersom jag döper alla kullar i den här "petlinjen" till desserter/bakverk/sötsaker så fick naturligtvis även denna kullen sådana namn.


Peach Melba heter nonself beige/saffronhonan som ska stanna här.

Lemon Curd heter crestade lemonhanen som är tingad av Mosaiques uppfödning.

Banana Split heter crestade buff dalmishanen som är tingad av Evy.


Och så de två som är till salu fortfarande:


 

Nonself buffagouti/buff dalmishanen Maple Walnut Pie.


Crestade saffron dalmishonan Torta Della Nonna.


Skicka iväg ett mail (sophie@luneas.se) om ni är intresserade av någon av sötnosarna! :-)

 
 
Karin F

Karin F

2 juni 2009 16:55

Men hjälp, vilka jätteöron han har den lille valnötspajen! Flyger snart iväg? Jättesöt är han!!

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

2 juni 2009 17:27

Haha, fast egentligen stor öronen rakt ut just nu. Jag fick massera ordentligt innan fotona togs ska jag avslöja... ;-)

http://luneas.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

2 juni 2009 19:53

Nu får du ge dig... frestas så! Den där lilla valnötssaken var bland det sötaste jag någonsin sett! Vill haaaaa! Eller är jag bara full med hormoner och bebislängtan eftersom jag strax ska få egna kullar?! Syrran var ju inte ful hon heller...
OBS! Ta inte mitt habegär på allvar...

http://svinkonst

 
Ingen bild

Emilie

2 juni 2009 21:47

Åh, Walnut var ju bara för söt!

 
Sophie

Sophie

2 juni 2009 22:44

Hehe... Klart man ska frestas! Han är ju till salu! Torta däremot är troligen tingad nu.

http://luneas.bloggagratis.se

 
Snuffis

Snuffis

4 juni 2009 08:44

Så söta =)

http://myrabbit.blogg.se

 
Ingen bild

Bananens matte

5 juni 2009 07:50

Halloj !!!
Jag skulle vilja ha många många bilder på den lilla söta Bananen ;-) går det att ordna kanske ??? Hela kullen är go´bitar tycker jag ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards