En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg under augusti 2006

Av S - 3 augusti 2006 19:57

När jag kom hem från jobbet idag hade Karizma en bebis under sig och i spånet låg en död unge samt ett pyttelitet stenfoster. Den lilla överlevande killen är så underbart söt! var bombsäker på att det måste vara en hoan med tanke på typen men när jag vände på bebisen så var det förstås en hane... Så typiskt! Jag har inte plats att spara någon hane nu ju. :( Sahrami ska han iaf få heta, det betyder saffran på finska och pappa Ruuben är ju från Finland så det passar bra. :)

Nu är det Edilona man får vänta på istället. Dygn 66 är hon på idag och hon kan omöjligt gå lika länge som Karizma med den jättemagen så hon får nog i helgen tror jag.

Av S - 3 augusti 2006 07:17

FORTFARANDE inga bebisar! Jag börjar nästan tro att hon håller kvar dem på rent jävelskap. ;p 71 dygn idag och längre än så kan hon väl inte gå!?/Sophie - börjar bli desperat och orkar inte vänta längre...

Av S - 2 augusti 2006 07:28

Karizma har fortfarande inte kläckt. Ska iväg till jobbet nu och hoppas att jag får se ett gäng små dunbollar när jag kommer hem. :)

Av S - 1 augusti 2006 21:27

Fortfarande inga bebisar och på dygn 69 idag. Senast imorgon borde de ju verkligen komma nu. Har inte sett några direkta tecken på att det är på gång heller fastän jag har försökt stirra ut bebisarna.Nu ska grisarna får kvällsmat, lite försenat idag så de börjar bli missnöjda nu. ;)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards