En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 28 augusti 2006

Av S - 28 augusti 2006 20:35

Idag flyttade jag ut Karizmas lille pojk, han har hunnit bli drygt 3 veckor och är en stooor pojke så idag fick han flytta ut från mamma och in till farbror Ritari. Ritari har gått själv ett ganska bra tag pga att jag inte har haft någon lämplig hona åt honom och heller inga bebispojkar som han har kunnat passa. Gissa vem som blev glad över sällskapet nu! Ritari var som förbytt. från att ha varit en blyg hane som mest satt på hustaket och spanade blev han nu riktigt framåt och nyfiken och sprang runt en massa i buren - så kul att se! Har man inte insett att marsvin är flockdjur tidigare så gjorde man det absolut nu!

Karizma å andra sidan blev inte alls glad för sitt nya sällskap - Edilona + bebis och kastrerade Rasmus. Hon spöade upp allihop inkl stora hanen innan jag ingrep och gav henne en åthutning, efter det sitter hon och surar på hustaket... Får väl se om helvetet brakar loss igen när hon går ner därifrån. *suck*

På begäran visar jag här under två bilder på fatty eye. kan tillägga att ingen av bilderna föreställer Opuz, hans fatty eye är inte så långt gånget.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards