En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Nytt hanpar

Av S - 1 juli 2011 22:28

I eftermiddag/kväll har jag satt ihop Lucky Me och Umami och *peppar peppar* de verkar komma bra överrens! De fick först träffas på neutral plats i vardagsrummet och efter ett tag tog jag upp dem i knät båda två eftersom Lucky Me visade tecken på väldig osäkerhet och började hacka tänder så fort Umami kom i närheten. Efter det vände det och de satt och åt bredvid varandra. Umami är verkligen en ängel med andra hanar. Så lugn ochs näll och kurrar ingenting! Jag har faktiskt aldrig sett honom kurra över huvud taget! Inte ens nu på Lucky Me. Han bara accepterar att bo med en ny kompis nu. Efter någon timme på golvet fick de flytta in i en nyrengjord bur och då började Lucky Me hacka tänder igen av osäkerhet. De flesta hanar skulle nog börja hacka tillbaka då men inte Umami. Han är helt kolugn och bara ignorerar tandklapprandet och då kommer Lucky Me av sig och klapprandet stannar av. :-) Kanske har Umami vant sig så vid kurr och klättrande när han växte upp med Teodor som kunde vara riktigt hanig och jobbig emellanåt. ;-)


Det är förstås inte helt säkert ännu men det har varit lugnt varje gång jag tittat in till marsvinen så jag tror nog att det ska gå bra.

 
 
Ingen bild

Maria Larsson

2 juli 2011 11:01

Skönt att höra att det går så bra med hanarna :-)

 
Ingen bild

jennie

2 juli 2011 13:38

Är alla bebbarna tingade?

S

2 juli 2011 16:36

Ja alla bebisar är tingade, de honor som finns kvar till salu är Leanna och Tosca och ev Vaniljhjärta.

 
Ingen bild

jennie

3 juli 2011 16:39

Okej! :0( Tack för svar!

 
Emma

Emma

5 juli 2011 21:15

Åh! Du får gärna ta dig till Göteborg och försöka få ihop Äppel och Laban! Efter 11 försök så har jag faktiskt gett upp eftersom det slutar med blodiga sår och kött som tränger sig ut. Du måste ha världens tur!

http://emmsanns.bloggplatsen.se

S

6 juli 2011 06:50

Jag tror att det helt och hållet beror på individerna! I det här fallet är Umami väldigt "ohanig" och inte så gammal ännu och det underlättar förstås. Hade jag istället försökt sätta ihop Chokladbiskvi, som är superhanig, med Lucky Me så är jag helt övertygad om att det inte hade funkat... Överhuvudtaget att sätta ihop två vuxna hanar upplever jag som väldigt svårt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards